• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

Проєкт РІЧНОГО ПЛАНУ РОБОТИ

навчального закладу на 2023/2024 навчальний рік

wym-1689142610875


Проєкт РІЧНОГО ПЛАНУ РОБОТИ навчального закладу на 2022/2023 навчальний рік

wym-1655416389432


День Європи

презентація на урок
wym-1652245351342

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

wym-1652245203590


Методичні рекомендації проведення уроку до дня Європи – 9 травня 2022

Нині, як ніколи, важливо формувати розуміння того, що наша держава належить до європейського спільного дому. Європейський вибір України – це запорука її розвитку і альтернативи цьому вибору немає. Україна пройшла довгий і тернистий шлях щоб довести ідею стати частиною Європейського Союзу до логічного завершення. Найважчі віхи – це у 2013 р. коли українці протистояли внутрішній політиці Януковича, вийшли на Майдан, звершили Революцію гідності й відстояли підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Угода підписана у 2014 р. дала змогу перейти від партнерства і співробітництва до політичної асоціації та економічної інтеграції. Нині, знову, ми захищаємо європейський вибір зі зброєю в руках, але вже від зовнішнього агресора. І при цьому зробили ще один важливий крок і вже заповнили анкету-опитувальник для отримання Україною статусу кандидата на членство в ЄС.

18 квітня 2022 р. Президент України Володимир Зеленський передав заповнену анкету-опитувальник главі представництва Європейського Союзу в Україні Матті Маасікасу. Він зазначив, що це один з етапів для нашої держави до вступу у ЄС. «Поступ нашої держави до ЄС відбувається в дуже трагічний час, коли багато українців, які сповідують європейські цінності, втрачають життя. Однак народ України об’єднаний цією метою – відчувати себе нарівні, частиною Європи, частиною Європейського Союзу. Ми віримо, що здобудемо підтримку й станемо кандидатом на вступ. Після цього розпочнеться фінальний етап. Дуже віримо, що ця процедура відбудеться в найближчі тижні і що вона буде позитивною для історії нашого народу, зважаючи на ціну, яку він заплатив на шляху до незалежності й демократії».

Підсумовуємо наші європейські прагнення словами віце-прем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольги Стефанішиної, яка відзначила, що анкета – це «книга української державності». «Всі ці зміни, які ми зробили, за які зараз боремося. Це й про права людини, і найвищі людські цінності, і економіка та велика кількість змін і трансформацій».

Отже, Європа нині різниться традиціями й мовами, але, об’єднана спільними цінностями. Європейський Союз захищає цінності, заохочує до співробітництва між народами Європи, сприяє єдності, зберігає розмаїття культури, а головне – забезпечує соціальну справедливість. Європейський Союз виступає союзом демократичних держав, що працюють разом заради збереження миру і прогресу щоб попередити війни та їх наслідки.

Ставши частиною ЄС, Україна отримає багато вигод, зокрема економічні – що полягають у широкому доступі до європейського ринку, що сприятиме економічному зростанню та підвищенню рівня благополуччя людей. Маючи потужних партнерів, Україна зможе відчувати себе у безпеці, водночас вона буде корисною і привабливою для своїх партнерів. Також посиляться соціальна, економічна, культурна, наукова сфери, зростуть стандарти життя. І звичайно, політична і правова сфери набудуть потужності розвитку. Укріпляться демократичні цінності, верховенство права, відповідальність, справедливість тощо.

Проводячи урок, присвячений Дню Європи, пропонуємо зосередитися саме на європейських цінностях. Конструюючи урок із запропонованих матеріалів пропонуємо обрати ті варіанти, які підійдуть для класів, у яких він буде проводитися. Також з презентації потрібно обрати ті слайди, які відображають обраний матеріал.

Бажаємо успіху, натхнення, творчості й результату!

КОНСТРУКТОР УРОКУ

1.Права і гідність людини в Європі

2.Європейська демократія та свобода

4.Шлях інтеграції України до ЄС

Очікувані результати:

Вміння і навички:

● визначає європейські цінності;

● аналізує особливості європейської демократії;

● характеризує шлях України до ЄС;

● формулює власну думку і демонструє особисте ставлення щодо процесу європейської інтеграції;

Ставлення і цінності:

● є прихильником/прихильницею європейської інтеграції;

● висловлює переконання, що для України єдино можливим шляхом розвитку є кроки інтеграції до європейської спільноти.

Хід уроку

І. Активізація опорних знань

Варіант А (молодші та середні класи). Перегляд відеоролика “Мої європейські цінності”: https://youtu.be/9cRJpj4lkH0

Чому європейські цінності важливі?

Варіант Б (старші класи). Інтерактив: Мапа думок “Європейські цінності”

З якими цінностями ви асоціюєте поняття Європа? (виготовлення мапи думок та обговорення)

Варіант В (молодші класи). Обговорення. 9 травня в Європейському союзі та інших країнах континенту святкують День Європи, яке є символом ЄС і відзначенням миру та єдності на континенті.

Чому в Європі відзначають таке свято? Чому це важливо? Чому в Україні відзначають День Європи?

Варіант Г (старші класи) Обговорення. Гасло ЄС: In varietate concordia (з латини – «Єдність у різноманітності»).

Який зміст гасла, як ви його розумієте. Які цінності воно проголошує і чому вони важливі?

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки.

Європейський Союз має 6 базових цінностей:

❖ повага до людської гідності - джерело усіх прав і свобод людини, людська гідність є непорушною, її має кожна людина, що народилася, її потрібно поважати і захищати.

❖ свобода - можливість людини робити вибір та приймати рішення, які впливають на її життя та життя суспільства; це і свобода пересування, й індивідуальні свободи, такі як повага до приватного життя, свобода думки, релігії, зборів, вираження поглядів та інформації тощо.

❖ демократія - відповідальність і прозорість дій влади, закони, що відображають інтереси суспільства, і врахування думки громадян під час ухвалення владою важливих рішень. ЄС функціонує на представницькій демократії. Європейські громадяни користуються політичними правами. Кожен дорослий громадянин ЄС має право балотуватися кандидатом і голосувати на виборах до Європейського парламенту.

❖ рівність - рівні права для всіх громадян перед законом і недискримінація за будь-якою ознакою: статтю, кольором шкіри, віком, національністю, соціальним статусом тощо.

❖ верховенство права - ніхто не може бути вище права. Закони і правила єдині для всіх незалежно від будь яких ознак чи статусу. Право і справедливість підтримуються незалежною судовою системою.

❖ повага до прав людини - визнання того, що всі люди народжуються вільними та рівними у своїх правах. Ці права охоплюють різні сфери.

Ці цінності об’єднують держави-члени, і до союзу не може входити жодна країна, яка не визнає ці цінності.

Варто підвести дітей до думки, Головна мета Європейського Союзу – захищати ці цінності в Європі та сприяти миру та добробуту громадян країн-членів. Європейський парламент зі свого боку дбає, щоб ці цінності були відображені у законодавстві Європейського союзу.

ІІ. Новина

1. Права і гідність людини в Європі

Інтерактив: “Піктограми”

Кожному учню та учениці видається певне право, яке він/вона має зобразити на листку форматі А4 у вигляді піктограми. Далі учні по черзі презентують свою піктограму та пояснюють її суть. На дошці збирається колекція прав людини (можна прикріпити малярним скотчем чи магнітами).

Перелік прав людини для створення піктограм з Хартії основних прав Європейського Союзу:

(https://ccl.org.ua/posts/2021/11/hartiya-osnovnyh-prav-yevropejskogo-soyuzu/)

1. право на життя

2. повага та захист честі й гідності

3. право на недоторканність особистості

4. заборона тортур та нелюдського або принизливого поводження або покарання

5. заборона рабства та примусової праці

6. право на свободу та безпеку

7. повага до приватного та сімейного життя

8. право на захист персональних даних

9. право на шлюб та право на створення сім’ї

10. право на свободу думки, совісті та релігії

11. свобода вираження поглядів та свобода інформації

12. право на свободу мирних зібрань та свободу об’єднань

13. свобода мистецтва та науки

14. право на освіту

15. свобода вибору професії та право на працю

16. свобода підприємництва

17. право власності

18. право на притулок

19. захист у випадку переміщення, видворення або екстрадиції

20. рівність перед законом

21. недопущення дискримінації

22. культурне, релігійне та мовне різноманіття

23. рівноправність жінок та чоловіків

24. права дитини на захист та турботу

25. право людей похилого віку вести гідне та незалежне життя

26. право людей з інвалідністю на професійну інтеграцію та участь у житті суспільства

27. право на справедливі умови праці

28. заборона дитячої праці та захист молоді на роботі

29. соціальне забезпечення та соціальна допомога

30. право на охорону здоров’я

31. охорона навколишнього середовища

32. право обирати та бути обраним/обраною

33. свобода пересування та проживання

34. право на ефективний засіб правового захисту та на справедливий судовий розгляд

35. право на захист

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки. Європейський Союз сприяє громадській справедливості. Він захищає права людини, розвиває соціальне забезпечення і створює умови для справедливого захисту різних категорії людей, які цього потребують. Він прагне запобігати соціальної відстороненості та дискримінації.

Держави-члени Європейського Союзу дотримуються принципу плюралізму у різних сферах життєдіяльності. Також важливими принципами їх діяльності є принцип недискримінації та толерантності. Потрібно чинити справедливо щодо всіх. Держави-члени ЄС шанують права меншин, підтримують рівність чоловіків та жінок, відповідальність несуть разом.

Усі ці основні цінності визначені у Лісабонському договорі (2009). Завдяки Лісабонському договору в Європейському Союзі офіційно зміцнили спільні громадянські права, а також політичні, економічні та соціальні права.

2. Європейська демократія та свобода

Розповідь вчителя/вчительки (необхідна адаптація до віку) або перегляд відеоролика “Історія створення ЄС” (https://youtu.be/c2uTqRS4N5c )

Теоретичний матеріал для вчителя/вчительки. Після Другої світової війни західноєвропейські країни поставили перед собою питання майбутнього Європи як спільного дому націй, де всі питання мають вирішуватися демократично. Це, власне, і вважається початком європейської інтеграції.

У травні 1950 року в Парижі міністром закордонних справ Франції Робертом Шуманом було запропоновано новий план часткової економічної інтеграції (ідея була висунута Жаном Моне). 9 травня 1950 – підписано Декларацію Роберта Шумана, яка пропонує створення організації, що контролює видобування вугілля та виробництво сталі в ФРН та Франції. Саме тому 9 травня зараз святкують як День Європи.

План Шумана та Моне був реалізований 18 квітня 1951 року, коли було підписано Паризький Договір про створення Європейського Співтовариства Вугілля і Сталі. Членами нової організації стали: Франція, ФРН, Італія, Голландія, Бельгія та Люксембург.

Наступні угоди поглибили співпрацю та розширили коло країн співтовариства.

25 березня 1957 р. були підписані угода про створення Європейського Економічного Співтовариства (ЄЕС) та Європейської агенції з атомної енергетики (Євроатом). За цими європейські країни координували зусилля в економічній та енергетичній сферах. До успішного проєкту 1973 року доєдналися Велика Британія, Данія та Ірландія, 1981 р. - Греція, 1986 р - Іспанія та Португалія.

7 лютого 1992 р. в Маастрихті була підписана Угода про Європейський Союз (ЄС), яка створювала спільну валюту, зовнішню та безпекову політику і співпрацю у сфері правосуддя та внутрішніх справ. Також договором запроваджувалися посади європейського омбудсмена, європейського інспектора з захисту даних, Комітет регіонів, узгоджувалася процедура спільного ухвалювання рішень, а також розширювалась сфера застосування процедури голосування кваліфікованою більшістю. 1995 року до спільноти долучилися Австрія, Фінляндія та Швеція, 2004 р. - Естонія, Кіпр, Латвія, Литва, Мальта, Польща, Словаччина, Словенія, Угорщина, Чехія, 2007 - Болгарія та Румунія, 2013 - Хорватія. 2020 року Велика Британія вийшла із ЄС

13 грудня 2007 р. підписана Лісабонська угода. Даний договір визначає цілі та цінності ЄС: забезпечувати людям простір свободи, безпеки та правосуддя без внутрішніх кордонів; працювати задля сталого розвитку Європи; сприяти соціальній справедливості та соціальному захисту; сприяти економічній, соціальній та територіальній згуртованості держав-членів ЄС; підтримувати та поширювати цінності ЄС; робити внесок у захист прав людини, зокрема прав дитини.

Договір зміцнює голос громадянина в процесі ухвалення рішень. Новий інструмент залучення громадян до ухвалення рішень – так звана «Ініціатива громадян» - означає, що один мільйон осіб з декількох держав-членів може подати петицію до Європейської Комісії для внесення пропозицій щодо тих чи інших законопроектів. Таким чином, громадяни вперше отримують можливість прямо висловлюватися щодо законотворчого процесу в Європейському Союзі.

Договір збільшує кількість сфер діяльності ЄС, щодо яких Європейський Парламент та Рада Міністрів діятимуть за процедурою «спільного ухвалення рішень». Це означає, що депутати ЄП, обрані напряму громадянами ЄС, мають більший вплив на законодавство та бюджет Союзу.

Крім того, національні парламенти країн-членів отримали більше можливостей безпосередньо впливати на процес ухвалення рішень в ЄС. Нова система так званого завчасного попередження надає їм право вносити коментарі до законопроектів. Це гарантуватиме, що Європейський Союз не перебирає на себе вирішення питань, які краще розв’язувати на національному або місцевому рівнях.

Наразі існує три головні законотворчі інституції ЄС:

Найвищим політичним органом Європейського Союзу є Європейська Рада. Як нарада глав держав на рівні, Рада фактично визначає завдання Союзу та її відносини з державами-членами. На сесіях головує президент чи прем'єр-міністр країни, яка головує у керівних органах ЄС по черзі протягом півроку.

Вищий виконавчий орган Європейського Союзу – Європейська Комісія (КЕС, Комісія європейських спільнот). Єврокомісія складається з 27 членів, по одному від кожної держави-члена. Комісія відіграє головну роль у забезпеченні повсякденної діяльності ЄС. Кожен комісар, як і міністр національного уряду, відповідає за певний напрямок роботи.

Європейський Парламент є зборами з 786 депутатів, які безпосередньо обираються громадянами країн-членів ЄС терміном на п'ять років. Депутати об'єднуються відповідно до політичної орієнтації.

Судовим органом ЄС найвищої інстанції є Європейський суд (офіційна назва – Суд Європейських Співтовариств). Суд складається з 27 суддів (по одному від кожної з держав-членів) та дев'яти генеральних адвокатів. Суд регулює розбіжності між державами-членами, між державами-членами та самим Європейським Союзом, між інститутами ЄС, дає висновки щодо міжнародних угод.

Для проведення єдиної валютно-фінансової політики та вирівнювання рівня економічного розвитку різних регіонів усередині ЄС було утворено: Єдиний центральний банк, Європейський інвестиційний банк, Європейська рахункова палата, Європейський фонд розвитку, Економічний та соціальний комітет, Комітет регіонів.

Отже, Європейський Союз – це сім’я демократичних Європейських країн, які об’єдналися заради миру та процвітання. Країни, що входять до його складу, заснували спільні інституції, яким було делеговано частину їхніх суверенних повноважень. Завдяки цьому стало можливо приймати рішення з тих питань, які становлять спільний інтерес.

Варіант А. Перегляд відеоролика “Дітям про Євросоюз” (молодші та середні класи): https://youtu.be/rHQORHX2MJk

Доведіть, що демократія є цінністю країн Європейського Союзу.

Варіант Б. Перегляд відеоролика “Як влаштований Європейський союз?” (старші класи): https://youtu.be/OsIv5qeSlYY

Доведіть, що демократія є цінністю країн Європейського Союзу.

Варіант В. “Вікторина Льорнін-апс”.

https://learningapps.org/view14857307

https://learningapps.org/view3697204

https://learningapps.org/view3696904

https://learningapps.org/view3695884

Свобода. Бесіда

На початку уроку мова йшла про цінності ЄС. Одна з них - свобода, а інша - верховенство права. Пригадайте, що це за цінності і дайте відповідь на запитання:

1. Чому важливо бути вільною людині?

2. Чому важливо бути вільною країні?

3. Хто має захищати право людини і народу бути вільним?

3. Шлях інтеграції України до ЄС

Перегляд слайдів презентації.

Онлайн тест (через К’юаркод чи гіперпосилання) та його обговорення: https://naurok.com.ua/test/ukra-na-i-vropeyskiy-soyuz-1474878.html (при бажанні завданя можна редагувати, скопіювавши у власний тест)

Дізнаймося, що ми знаємо про відносини України та Європейського Союзу?

Результати тестування виводяться на екран та обговорюються.

Перегляд відеоролика “Представництво Європейського Союзу в Україні”: https://youtu.be/LAfp7BkeTCM

Що приваблює українців у Європейському Союзі?

ІІІ. Закріплення новини

Варіант А. Бесіда

1. Чи близькі Україні європейські цінності?

2. Чому ми вважаємо, що Україна є частиною Європи?

Варіант Б. Вправа займи позицію: Так. Ні. Складно відповісти.

1. Україна обов’язково має вступити до ЄС

2. Для вступу в ЄС Україна має побороти корупцію

3. Євросоюз повинен допомагати українцям вирішувати їх проблеми

4. Вступ до ЄС розширить можливості для української молоді

5. Вступ до ЄС підвищить рівень небезпеки для України з боку російської федерації

Свою позицію прокоментуй та аргументуй.

Підсумки уроку

Учень/учениця продовжує речення “З цього уроку я йду з….” (знанням, розумінням, усвідомленням, відчуттям, переконанням тощо).

Перелік додаткових матеріалів англійською:

1. Відео про європейські цінності https://multimedia.europarl.europa.eu/en/video/what-are-eu-values_B01-ESN-210315

2. Відносини між Україною та Європейським Союзом https://nads.gov.ua/storage/app/sites/5/6756653634445.pdf

3. Зразок цікавих матеріалів про європейські цінності українською https://docs.google.com/document/d/1Xmk1dO39R3lizfzd_PcRiSznaEIwf8tE/edit

4. Он-лайн інтерактивна стрічка історії ЄС https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-corner/eu-timeline_en#/dashboard

5. The EU values Значення ЄС - Про - ECL v2 (europa.eu)

Автори:

Бакка Тамара Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Історико-філософського факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

Желіба Олександр Володимирович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин історико-юридичного факультету Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя.

Ладиченко Тетяна В’ячеславівна, кандидат історичних наук, професор, завідувачка кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти Історико-філософського факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.

Мелещенко Тетяна Володимирівна, кандидат історичних наук, професор кафедри методики навчання суспільних дисциплін і гендерної освіти, заступник декана з наукової роботи Історико-філософського факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.


План курс.переп. на 2022рік

wym-1644006952012


/Files/images/00_novini_2020/rzn_kartinki/Screenshot_9.png

wym-1633466432193




РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

НА 2021/2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

wym-1630595222573

Додатки до річного плану роботи школи

wym-1663522711054

Річний план роботи практичного психолога на 2021/2022 навчальний рік

wym-1630595541346


Проєкт річного плану роботи школи

на 2021/2022 навчальний рік wym-1624546502011


07 червня 2021 року відбулися збори, на які запрошено членів педколективу, працівників школи, батьківську раду, учнівське самоврядування.

Питання для розгляду та обговорення:

1. Ознайомлення з програмою(перспективним планом-презентацією) кандидата на заміщення посади директора ЗЗСО І-ІІІ ст. с.Батятичі Павлик Г.Б.

2. Щорічний звіт чинного директора закладу Грицевич Л.Й. за підсумками 2020-2021н.р. (за посиланням wym-1623742460306)

/Files/images/00_prozorst__vdkritst/199315764_817902255524972_1853421145845050809_n.jpg

/Files/images/00_prozorst__vdkritst/200442511_532299458129819_8611252656983582380_n.jpg

/Files/images/00_prozorst__vdkritst/199375482_482444352817818_6701833801253920732_n.jpg




Учителі школи пройшли практичні заняття щодо вдосконалення технологій дистанційного навчання на платформі "НОВІ ЗНАННЯ"

/Files/images/00_rozdl_mr_/foto_nov_znannya/0-02-05-e47ceafb915699346894864cd8dcbdd3de7bf735d6589bb7a70a650bdc6daea7_6e83213c.jpg

/Files/images/00_rozdl_mr_/foto_nov_znannya/0-02-05-c84cc6ffee815dab9af5c922ca8d4788a6b1dad30f9279c70c8b66dcfccf59d8_80f96972.jpg

/Files/images/00_rozdl_mr_/foto_nov_znannya/0-02-05-e09974fd657555f3da5073c283bb989779c708349dfb480f1c7d3a893761c96a_d5dad882.jpg

/Files/images/00_rozdl_mr_/foto_nov_znannya/0-02-05-90cb70ff9a78564fc99874a4a4a5aaf98dff9ec77d8bba631de8d742f4457061_d1d6ce82.jpg


Звіт директора школи про підсумки роботи школи у 2019/2020 н.р.



Про підсумки роботи школи у 2018/2019 навчальному році. Звіт директора Грицевич Л.Й..


Звіт директора школи Грицевич Л.Й. про роботу закладу в 2016/2017 навчальному році та перспективи розвитку закладу в 2017/2018 навчальному році

Вступ

Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики в сфері освіти згідно із ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Закону України № 2442–VІ «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Структура освіти на кожному рівні й навчальні плани побудовані на принципах постійно зростаючої складності навчальної діяльності з предметів і самостійності учня у виборі власної траєкторії в освітньому процесі. На кожній сходинці забезпечується Державний стандарт, здійснюється теоретична і практична підготовка з дисциплін навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного й морального здоров'я. Успішність проходження кожного рівня й виконання його освітніх завдань гарантується школою тільки за умови усвідомленого і добровільного дотримання всіх норм і правил шкільного життя, активної співпраці з батьками, відкритістю навчального процесу. Початкова школа забезпечує становлення особистості дитини, її інтелектуальний, соціальний і фізичний розвиток. Пріоритетом у початкових класах школи є розвиваючі форми і методи навчання. Основна школа дає базову освіту, що є фундаментом загальноосвітньої підготовки дітей, готує їх до вибору форм подальшого навчання, профільного навчання за напрямом «Іноземна філологія». Система освіти в школі складається з трьох освітніх рівнів: початкова школа – 4 роки; основна - 5 років; старша – 2 роки. Педагоги школи постійно підвищують свій професійний рівень на засіданнях педагогічної ради, методичної ради, ШМО, районних та міжшкільних методичних об’єднаннях учителів, районних та обласних теоретичних і науково-практичних семінарах, використовують Інтернет-ресурси. У вересні 2017 року школа розпочне свій 60 навчальний рік.
У 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив працював за педагогічною проблемою «Формування особистості учня на основі якісної освіти та розвитку його ключових компетентностей, творчих можливостей», за виховною проблемою «Виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, національно свідомої людини, на засадах народної педагогіки». Управління закладом
У 2016/2017 навчальному році управління закладом було спрямовано на здійснення державної політики в галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання учнів, удосконалення змісту навчально-виховного процесу, упровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей дітей і підлітків. Керівництво, підвищення якості та ефективності внутрішньошкільного управління забезпечувалося документами планування роботи: перспективним, річним, робочим навчальним, місячним планами. Принцип доцільності й оперативності прийняття управлінських рішень адміністрації базувався на аналітичних даних, отриманих у ході внутрішньошкільного контролю. Адміністрацією постійно проводились консультації та спільний розгляд питань з такими структурними підрозділами закладу, батьківський комітет, профспілковий комітет.
Аналіз структури і мережі школи за минулий навчальний рік. Збереження контингенту
На початок 2016/2017 року у школі навчалося 189 учів. Укомплектовано 11 класів, середня наповнюваність класів – 17,2 учнів. Школа І ступеня – 4 класи, школа ІІ ступеня - 5 класів, школа ІІІ ступеня – 2 класи Очікувана мережа
Станом на 01.04.2017 2017/2018н.р. 2018/2019н.р. 2019/2020 н.р.
Клас Кількість класів Кількість учнів Клас Кількість класів Кількість учнів Клас Кількість класів Кількість учнів Клас Кількість класів Кількість учнів
1 кл. 2кл. 3 кл. 4 кл. 1 1 1 1 21 19 14 18 1 кл. 2кл. 3 кл. 4 кл. 1 1 1 1 19 21 19 14 1 кл. 2кл. 3 кл. 4 кл. 1 1 1 1 18 19 21 19 1 кл. 2кл. 3 кл. 4 кл. 1 1 1 1 20 18 19 21
Всього 4 72 Всього 4 73 Всього 4 77 Всього 4 76
5 кл. 6 кл. 7 кл. 8 кл. 9 кл. 1 1 1 1 1 19 21 18 18 16 5 кл. 6 кл. 7 кл. 8 кл. 9 кл. 1 1 1 1 1 18 19 21 18 18 5 кл. 6 кл. 7 кл. 8 кл. 9 кл 1 1 1 1 1 14 18 19 21 18 5 кл. 6 кл. 7 кл. 8 кл. 9 кл 1 1 1 1 1 19 14 18 19 21
Всього 5 92 Всього 5 94 Всього 5 90 Всього 5 91
10 кл. 11 кл 1 1 12 13 10 кл. 11 кл. 1 1 9 12 10 кл. 11 кл. 1 1 13 9 10 кл. 11 кл. 1 1 12 13
Всього 2 25 Всього 2 21 Всього 2 22 Всього 2 25
Всього 11 189 Всього 11 188 Всього 11 189 Всього 11 192
Клас На 05.09.2015 27.05.2016 Різниця Прибуло Вибуло ЗНЗ району ЗНЗ інших районів Інші навч. заклади Виїхали за межі міста Виїхали за межі країни
1 62 61 -1 1 1 1
2 62 61 -1 1
3 68 66 -2 1 1
4 81 81 0 1 1
5 62 61 -1 1
6 58 60 +2 3 1
7 54 53 -1 1 2
8 48 48 0
9 63 62 -2 1 1 2
10 26 26 0
11 32 32 0

Основними заходами із збереження контингенту учнів в 2016/2017 навчальному році були:

- контроль відвідування учнями навчальних занять;

- робота з батьками;

- організація навчання за індивідуальною формою;

- організація роботи з підготовки учнів до навчання у старшій школі «Проблема – набір учнів у 10 клас».

Результативність навчання у 2016/2017 н.р.

У минулому навчальному році до наступного класу переведено всіх учнів 1-8-х, 10-х класів; випущено зі школи ІІ ступеня – 16 учнів; випущено зі школи ІІІ ступеня – 13 учнів.
За 2016/2017 навчальний рік зроблені суттєві кроки щодо підвищення якості навчання згідно із вимогами сучасного суспільства. Освіта вважається якісною, коли її результати відповідають меті. Аналіз річного оцінювання навчальних досягнень учнів показав у цілому достатній рівень навчальних досягнень. Усі учні 2-8,10-х класів переведені до наступного класу. У школі немає учнів, які б отримали завдання на літо для повторної атестації.
Аналізуючи результативність участі учнів в олімпіадах за останні роки, можна зробити висновок, що Куровець О.Я., Семінська О.Є., Забава О.В., Лиско Т.Я., Браташ І.П. більш професіонально та відповідально підійшли до роботи з підготовки учнів для участі в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад збазових дисциплін. Низькими залишаються результати з хімії, інформатики, географії.

Виховна робота

Керуючись Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Основними орієнтирами виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 та іншими нормативно-правовими документами, протягом 2016/2017 навчального року виховна робота була спрямована на виконання завдань і реалізацію Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06. 2015 р. № 641. Головна мета виховної роботи у 2016/2017 навчальному році – формування громадянина - патріота України, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя. Згідно з річним планом роботи школи у 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив працював над виховною проблемою: «Виховання гармонійно розвиненої, високоосвіченої, національно свідомої людини, на засадах народної педагогіки». Пріоритетними напрямками виховання у навчальному році є: - національно-патріотичне виховання; - робота з обдарованими учнями; - розвиток творчої особистості; - формування навичок здорового способу життя; - робота з профілактики дитячого травматизму; - робота з попередження правопорушень. Реалізація завдань виховної роботи у 2016/2017 навчальному році здійснювалася шляхом співпраці з педагогічним та учнівським колективами, з батьками учнів, позашкільними закладами та громадськими організаціями; через використання найбільш поширених виховних технологій, зокрема: - години спілкування (години класного керівника); - технологія колективного творчого виховання; - проектна технологія; - технологія саморозвитку. Виховна робота в школі має чіткий та цілеспрямований характер, що дає можливість здійснювати плідну діяльність з реалізації основних завдань: 1. Гуманізація виховного процесу, що виражається у створенні умов для всебічного розвитку особистості, для спонукання її до самоаналізу, самооцінки, саморозвитку, самовиховання. 2. Підтримка та укріплення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу. 3. Удосконалення методичної майстерності класного керівника, спроможного компетентно здійснювати виховну діяльність. 4. Розвиток учнівського самоврядування. Протягом року питання виховної роботи розглядалися на нарадах при директорі, засіданнях педагогічної ради. Реалізація завдань виховної системи закладу відбувається за рахунок злагодженої співпраці педагогічного колективу, спланованої роботи класних керівників. У школі діє методичне об’єднання класних керівників, яке очолює заступник директора з виховної роботи Барилко Л.М. З метою надання методичної допомоги класним керівникам протягом навчального року проводились наради та консультації з питань організації та здійснення виховної роботи в класних колективах. Практичний психолог, педагог-організатор, класні керівники брали участь в районних, міських та обласних заходах з питань виховання. З метою досягнення більшої ефективності виховної роботи класні керівники працювали сумісно зі шкільним психологом, проводячи тестування, діагностику, вивчаючи індивідуальні особливості учнів, проводили роботу над складанням «Карт індивідуального психологічного розвитку учнів». Виховні заходи, що проводились класними керівниками протягом 2016/2017 навчального року, були різноманітними, відповідали віковим особливостям учнів, сприяли розвитку творчих здібностей та ініціативності школярів. Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів. Одним із важливих напрямків виховної роботи є родинно-сімейне виховання. Основними завданнями напрямку «Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей» було формування моральної особистості (доброти, взаєморозуміння, милосердя, толерантності, культури спілкування), різнобічних духовних потреб та інтересів; виховання шанобливого ставлення до родини, поваги народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу. З метою пропаганди позитивного іміджу сім`ї та її соціальної підтримки, формування культури сімейних стосунків, підвищення відповідальності батьків за виховання дітей, проводяться різноманітні зустрічі, бесіди щодо популяризації сімейного способу життя, формування національних сімейних цінностей з питань здорового способу життя та збереження репродуктивного здоров`я. Тиждень математики і фізики. Тиждень української мови та літератури, світової літератури. Тиждень іноземних мов. Тиждень біології, хімії, географії. Шевченківські дні: · урок-подорож «Перехрестя долі Кобзаря…»; · літературна вікторина за біографією Т.Г.Шевченка; · конкурс виразного читання поезії Т.Г.Шевченка до дня народження Кобзаря; · Шевченківське свято (3кл.); Протягом року проводився облік відвідування учнями навчальних занять. Відомості про відсутніх учнів та причину їх відсутності записувалися в книгу обліку відвідування занять. Причини відсутності підтверджувалися медичними довідками та іншими документами, які зберігалися в особових справах учнів. Однією зі складних проблем сучасної школи є наявність правопорушень серед дітей та підлітків. Тому в школі створено систему профілактичної роботи: - здійснюється контроль за відвідуванням учнями школи (ведеться облік в спеціальному журналі); - розроблено правила для учнів; - проводяться бесіди з правової тематики; - проводяться тижні правових знань; - у школі створена рада з профілактики правопорушень, яка збирається 4 рази на рік; на своїх засіданнях вона розглядає питання роботи з учнями, схильними до правопорушень, залучає спеціалістів для консультацій батьків, педагогів, розглядає випадки порушення дисципліни в школі, сім’ї та поза школою; - учні охоплені постійними і тимчасовими дорученнями; - проводиться систематична індивідуальна робота з дітьми. У листопад-грудні 2016 року проводилась декада правових знань, на якій проводилися наступні заходи: · проведення виховних годин «Мої права та обов’язки», «Підліток і закон»; · конкурс малюнків «Я обираю здоровий спосіб життя»; · проведення санітарно-просвітницьких лекцій та тренінгів «Профілактика тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії»; · лекція «Торгівля людьми»; · проведення тижня правознавства; · конкурс плакатів «Права дитини». Робота щодо попередження правопорушень та злочинів серед неповнолітніх проводиться на високому рівні. З метою покращення стану здоров’я учнів проводилися медичні обстеження дітей лікарями дитячої поліклініки № 4, необхідні медичні щеплення. Влітку в школі працював мовний табір ««Rainbow»»(«Веселка»), у якому було оздоровлено20 учнів, 4 дітей воїнів АТО, і – із малозабезпечених сімей. Цілі та завдання виховної роботи на 2017/2018 навчальний рік Мета виховної роботи: набуття учнями школи соціального досвіду, успадкування духовних надбань нашого народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування в учнів особистісних ознак громадян української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури. Завдання виховної роботи: - формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю; - виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини та с повагою ставиться до традицій і культури інших народів; - створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів; - виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я. Робота з батьками
З кожним роком в країні посилюється вплив батьківської громадськості на діяльність загальноосвітніх навчальних закладів. Батьки стають активними учасниками навчально-виховного процесу. Вони допомагають педагогам та учням у реалізації соціально значущих проектів та програм. Нині особливого значення набуває підтримка широкого кола громадськості при вирішенні таких питань: - оптимальне формування мережі навчальних закладів; - зміцнення матеріально-технічної бази; - забезпечення соціального захисту учасників навчально-виховного процесу; - формування здорового способу життя; - реалізація освітніх програм тощо. Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Протягом року було проведено двічі загальношкільні та двічі на семестр класні батьківські збори. На батьківських зборах розглядалися питання: - профілактики дитячого травматизму; - виховання свідомого ставлення до свого здоров’я; - впливу сім’ї на середовище дитини; - організації навчального року: проведення ДПА, ЗНО; - проведення ремонтних робіт у закладі протягом року та в літній період. Співпраці з батьками в школі приділяється велика увага, учителі-предметники, класні керівники, адміністрація систематично спілкуються з батьками учнів, організують спільні заходи, свята. Налагоджена співпраця з місцевими священиками. Працює катехитична школа з учнями різних вікових категорій. Інформатизація НВП Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій „Сто відсотків” пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2016/2017 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були: · упровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій у навчально-виховний процес; · формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб; · удосконалення інформаційно-методичного забезпечення навчально-виховного процесу; · оптимізація освітнього менеджмента на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності; · використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.
У 2016/2017н.р. отримано 5 комплектів нових комп’ютерів. У своїй діяльності комп’ютери використовують директор, секретар, заступники директора, практичний психолог, вчитель музики, педагог-організатор. Реалізується повний комплекс задач. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі ІСУО. Що стосується безпосередньо навчально-виховного процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби НВП. У школі функціонує 1 комп’ютерний клас, мультимедійний проектор, усі комп’ютери підключено до Всесвітньої мережі Інтернет. Процес впровадження ІКТ-технологій у навчально-виховний процес в цьому навчальному році значно активізувався. Більшість учителів протягом року провели ряд уроків з використанням інформаційних технологій. Організовано обмін досвідом із використання комп’ютерних технологій шляхом відвідування уроків більш досвідчених колег, проведення майстер-класів з ІКТ. У ході підготовки та проведені уроків, групових занять, підготовці учнів до наукових конкурсів педагоги використовували мережу Інтернет, власні презентації, медіатеку школи. Для перевірки вивченого матеріалу розроблялись або використовувались готові тести в електронному вигляді. При вивченні окремих тем учні отримували домашні завдання, у ході виконання яких використовувався комп’ютер. Активно використовувались комп’ютерні технології при проведенні предметних тижнів, конференцій, конкурсів. Більшість позакласних заходів проводилися із використанням комп’ютерних презентацій. Моніторинг використання інформаційних технологій в освітньому процесі здійснюється через безпосереднє спостереження, звіти вчителів-предметників, анкетування. Значна увага приділяється використанню на уроках програмних засобів навчання. Вони допомагають створити активне кероване комунікативне середовище, у якому здійснюється навчання. Використання електронних засобів навчання дає вчителю необмежену творчу діяльність, учитель може раціональніше використовувати навчальний час, індивідуалізувати навчання та скоротити види роботи, що стомлюють учня. Протягом 2016/2017 навчального року здійснено такі заходи щодо інформатизації та використання мультимедійних технологій у закладі освіти: · організовано та проведено практичні семінари для вчителів-предметників “Користувач ПК”, «Користувач Інтернет-ресурсів», «Використання ІКТ у навчально-виховному процесі»; · проведено ряд заходів, спрямованих на реалізацію основних завдань Державної цільової програми «Сто відсотків»; · використано в навчально-виховному процесі програмно-педагогічні електронні засоби з історії, географії, математики, фізики, природознавства, хімії, біології; · введено в практику роботи проведення відкритих уроків та позакласних заходів вчителів-предметників із використанням комп’ютерних технологій; · проводиться робота з підтримки матеріальної бази та навчально-методичного забезпечення кабінету інформатики у відповідністі до нормативів, вимог та державних стандартів. Матеріально-технічне забезпечення НВП Протягом останніх років приділяється багато уваги створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання і праці в школі. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарчої частини, батьків та учнів приміщення та територія школи підтримується на належному санітарно-гігієнічному рівні, відрізняється чистотою та охайністю. У приміщенні школи проведено косметичний ремонт, замінено підлогу у 1класі та частина у спортзалі. За бюджетні кошти у травні 2016/2017 навчальному році школі були надані миючі засоби, господарчі товари, спортивний інвентар та медикаменти, заправлено вогнегасники на суму 200грн. за кошти спонсорів - закуплено миючі засоби, здійснено ремонт класів. Підсумки діяльності школи за минулий навчальний рік 1.Питання, що були розв’язані Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне: - навчально-виховний процес має позитивну тенденцію розвитку; - реалізація функцій управління в закладі здійснюється за допомогою організаційно-педагогічних, рганізаційно-розпорядчих, соціально-психологічних, фінансово-господарських методів, які спрямовані на забезпечення функціонування та розвитку навчального закладу шляхом запровадження нових взаємовідносин між керуючими й керованими підсистемами відповідно до мети їх спільної діяльності; - діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення його ефективності; - у школі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети; - школі постійно слід підтримувати свій позитивний імідж; - створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів; - значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, молоді спеціалісти(5ос.), інформаційно-методичне забезпечення); - методична робота сприяє модернізації змісту навчально-виховного процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій; - створено сприятливий психолого-педагогічний клімат. 2.Питання, що потребують подальшого розв’язання Залишились певні питання, розв’язання яких слід продовжити, а саме: - підвищення якості освітніх послуг з основних предметів (української мови, математики, історії, англійської мови, географії); - підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми; - створення цілісної системи моніторингу НВП; - активне використання комп’ютерних технологій; - недостатня результативність ЗНО з окремих предметів; - покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів. Єдина педагогічна тема та завдання на 2017/2018 навчальний рік Вважаючи, що наш навчальний заклад знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, тому для нашого закладу залишається актуальною низка питань, що акумулюються в єдиній педагогічній проблемі: «Формування особистості учня на основі якісної освіти та розвитку його ключових компетентностей, творчих можливостей». Місія школи: - гарантоване надання загальної середньої освіти у співвідношенні з державними стандартами освіти; - забезпечення всебічного розвитку громадянина України, який вміє: критично мислити, співпрацювати з іншими та поважати їх права, брати участь у суспільно-політичному житті, бути конкуренто здатним і підготовленим до життя в умовах глобалізації економічного простору; - всебічна підтримка особистості учня, його інтересів, потреб, розвиток творчих здібностей та турбота про емоційне благополуччя. Стратегічна мета школи: - підвищення рівня якості освітніх послуг; - перехід на нові підходи до організації методичної роботи, нові засади управлінської діяльності в основі яких лежить мотиваційно-системний підхід, атестації педагогічних працівників. Головнізавданняшколи: - подальша реалізація Державних стандартів загальної освіти; - створення умов для поліпшення якості освітніх послуг, особистісної реалізації змісту освіти, індивідуалізації навчання, забезпечення практичної спрямованості освіти шляхом залучення найкращого педагогічного досвіду, розвитку й оптимального використання матеріально-технічної бази школи, якісної організації профільного навчання, ефективної співпраці з вищими навчальними закладами; - забезпечення умов якісної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання; - забезпечення стовідсоткового оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями всіма педагогами відповідно до нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм для і 8-х класів; - формування освітнього простору та позитивного іміджу школи; - створення „ситуації успіху” для кожного учня; - виявлення обдарованих учнів, створення умов для розвитку здібностей школярів, залучення їх до світових освітніх стандартів; - формування конкурентоспроможного випускника школи в умовах глобалізації освітнього простору; - формуванняу кожного учня потреби до саморозвитку та самовдосконалення; - виховання почуття глибокого патріотизму, взаємоповаги, добра та справедливості; - зміцнення матеріально-технічної бази школи. Для реалізації головних пріоритетів, мети та завдань школи необхідне інформативне забезпечення, учительський потенціал, підтриманий відповідною матеріально-технічною базою. Умови досягнення головних завдань школи Найважливішою умовою досягнення головних завдань школи є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме: - розвиток системи освіти як національної (філософія освіти, принципи, зміст); - демократизація системи освіти; - орієнтація науково-методичної роботи вчителів на реалізацію сучасних ефективних педагогічних технологій, передового педагогічного досвіду, яка забезпечує широку інтеграцію з освітніми системами України та зарубіжних країн; - пошук шляхів і способів диференціації та індивідуалізації навчання, розробка різних варіантів навчальних планів та програм; - створення оптимальних умов для розвитку інтересів, здібностей, творчості, виходячи із завдань програми «Обдаровані діти»; - створення в педагогічному колективі умов для креативної діяльності, атмосфери творчості, пошуку нових ідей у модернізації форм, методів і способів освітнього процесу шляхом науково-педагогічного та інформаційного забезпечення; - подальший розвиток психологічної служби, спрямованої на особистісно орієнтоване навчання і виховання учнів, створення атмосфери творчості та комфорту; - забезпечення школи сучасним комп`ютерним обладнанням і програмами, автоматизація процесу управління школою; - вирішення питань про будівництво нової школи. Складовими частинами єдиної педагогічної теми є: У навчанні: - реалізація принципу наступності у розвитку дошкільної, загальної освіти у зв’язку із запровадженням Державних стандартів початкової та базової загальної середньої освіти; - посилення здоров’язберігаючого аспекту навчально-виховного процесу шляхом активного використання певних технологій; - управління результатами та якістю навчання; - удосконалення системи роботи з обдарованим учнями; - розвиток системи профільного навчання через підготовку дітей до свідомого обрання профілю подальшого навчання, забезпечення диференціації навчання шляхом проведення якісної допрофільної підготовки. У вихованні: - виховання потреби здорового способу життя; - педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів; - оптимізація співпраці педагогів та батьків школи; - управління процесом соціалізації учнів; - розвиток активної розважально-пізнавальної діяльності учнів у позаурочний час; - соціальний захист та створення оптимальних умов навчання обдарованої молоді; - розвиток елементів державно-громадського управління; - орієнтація виховної діяльності навчального закладу на реалізацію патріотичної складової у відповідності з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»; - оптимізація діяльності щодо попередження правопорушень,негативних проявів у молодіжному середовищі; - активізація правового виховання; - розвиток фізкультурно-оздоровчого шкільного комплексу. Психолого-педагогічні задачі: - забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу всіх учасників навчально-виховного процесу; - психологічна корекція педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу; - оптимізація практичної психолого-педагогічної допомоги батькам; - психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної, творчої обдарованості.

Методична робота

Методична роботаце цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів.

У нашій школі вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя; збагачення розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, досягнення оптимальних результатів освіти; виховання і розвиток особистості.

Основними складовими роботи школи є такі напрями і аспекти як: методична робота, система навчання, система виховання.

Мета науково - методичної роботи

Навчання і розвиток педагогічних кадрів; вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду; створення власних методичних розробок для урізноманітнення та покращення навчально – виховного процесу.

Завдання

· Опанування методологічними й теоретичними основами викладання в школі І і ІІ ступеня, сучасними досягненнями психолого – педагогічної науки;

· вивчення та використання на практиці передового педагогічного досвіду вчителів;

· розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;

· активізація творчих здібностей вчителів;

· створення необхідних умов для підвищення ідейно – теоретичного рівня та кваліфікації педагогічних працівників;

· сприяння вивільненню часу вчителя для творчості: «Вільний час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості» (В. Сухомлинський)

· сприяння творчому використанню в практиці навчально – виховної роботи найцінніших теоретично – практичних здобутків вчителів новаторів;

· забезпечення умов для безперервності освіти шляхом впровадження дистанційного навчання;

· вдосконалення системи стимулювання творчо працюючих учителів.

Форми організації методичної роботи:

Провідною формою організації науково – методичної роботи є методичні об’єднання вчителів, робота яких сприяє створенню умов для удосконалення педагогічної майстерності вчителя.

Методичні об’єднання перебувають ніби у фокусі, в якому збігаються «промені» всіх інших форм підвищення кваліфікації: самоосвіта, наставництво, семінари, конференції.

Напрямки роботи МО

· організація безперервного підвищення науково-теоретичної та методико-технологічної компетентності фахівців;

· розробка внутрішніх освітніх стандартів;

· проведення внутрішньої атестації співробітників;

· відбір підручників та методичної літератури;

· організація позакласної роботи з предмета, в тому числі олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, свят тощо.

Функції МО

  • Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій рай методкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів;
  • МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення завдань;
  • МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики;
  • Одним з функціональних обов’язків МО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
  • Саме завдяки розподілу функцій внутрішкільного контролю між адміністрацією та МО склалася система творчої діяльності педагога. Результатом такої діяльності стали цікаві надбання з питань упровадження та використання комп’ютерної підтримки уроків різних напрямків, реалізації завдань особистісно-зорієнтованого навчання.
  • В школі створена атмосфера доброзичливості, без напруження, підвищується розумова та творча активність, здатність до пошуку. Вчителі й учні активні співучасники творчого процесу.

Реалізація функцій управління системою

науково-методичної роботи школи.

Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.

Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.

Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.

Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.

Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.

Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.

Відновлювальна – організація самоосвіти, участь в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.

Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.

Координуюча – циклограми роботи, раціональне обєднання всіх видів діяльності.

Пропагандистська– інформування та агітація за впровадження досвіду роботи, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції.

Контрольно – інформаційна – аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.


Кiлькiсть переглядiв: 987

Коментарi